lördag 22 maj 2010

Det stora gäddslaget....Havgård 16 maj 2010

Slaget om gäddan skulle stå i Havgårdssjön. Ungtupparna Tom, Emil och Simon ville utmande Jerry och mig i gäddfiske. Eftersom Jerry och jag är väldigt snygga kallar vi därför de andra för enkelhetens skull för de fula....

Jerry med dagens största 3,3kg
De snygga i en båt och de fula i en annan båt... Med visst handikapp.
3 mot 2 men det fick gå ändå.
Jerry och jag drog igång direkt med några gäddor.


"De fula"

Hur gick det då... Jo de snygga dominerade totalt... 16 gäddor mot de fules 6 gäddor. Dagens medecin var jerkfiske med Buster Jerk Shallow crusier i färgen Jeppan . Just shallow crusier har så fint häng i vattnet och de flesta gäddorna högg vid spiistopp under jerkhänget... Vi hade massor av efterföljare och missade hugg. Bl.a tappade jag en abborre på ca 7 hg när jag skulle fota den i ytan. Jerkfiske lockar det mesta att hugga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar