måndag 17 maj 2010

Strömhult 1-2 maj 2010

Årets första Strömhultstur var också sässongen första kvälls-och morgonfisketur..
Det typsiak var att jag släpade med mig kamerautrustningen men glömde minneskorten... Så kan det gå och givetvis skulle vi ha ett bra fiske och jag ett kanonfiske...
Snittvikten var hög strax under fyra kg och merparten silverblanka och bjöd på fina fajter...
Fisken högg dock försiktigt och det kunde ju bero på det kalla vädret.
Kvällsfisket gav en del fisk och tur hade vi med vädret. Ösregnet avtog och framemot natten klarnade det upp och temperaturen sjönk...
På morgonen när det var dags för fiske hade temperaturen sjunkit till -3 grader och ringarna frös till i det kalla vädret....
Jag hade en strattegi för helgens fiske och det var fiske med Boobyflugor fiskade sakta sakta och det gav resultat.

Totalt landade jag 12 fiskar. Alla på Booby utom den sista som tog en förtyngd nymf

Jag hade en fisk på 5,1 kg ett par över fyra kg och resten runt tre, tre och ett halvt kilo...

Jag sken ikapp med söndagssolen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar