fredag 7 maj 2010

Trollemölla 25 april 2010

Första turen för sässongen efter regnbåge. Det var lite spännande att komma till Trollemölla igen och speciellt nu när Per hade grävt ur den nedre dammen.

Vad hade hänt och vad var det för skillnad.

Skillnaden var ganska påtaglig. Dammen såg lika dan ut men botten var urgrävd och dammen fördjupad. Utanför stenen var djupet runt tre meter mot tidigare 1 m och inloppet var helt förändrat... Per hade verkligen lagt ner ett stort arbete på dammen.. Ett jobb som jag är övertygad kommer att innebära förbättringar och mindre vattenpest i vattent under sommar och höst... Kanonjobb.

Krille med en fin vårbåge


Fredrik fixar lunchelden...
...och jag hade en tårta som blev över från dagen innan.... Den gick åt ..
Drillning
Fisket var bra och jag ska absolut inte klaga.
9 fiskar blev det varav den största vägde 7,1 kg
Guidelines ACT4 spö 9 foot klass 6 fick bekänna färg när det fick uppgiften att tämja denna silvertorped på 7,1 kg. Hugget var lika överraskande som explosivt när jag skulle lyfta tafsen för ett nytt rollkast och fisken kom som skjuten ur en kanon och tog nymfen framför fötterna på mig.
En liten guldskallad nymf bröt mönstret och avvek från alla julgransflugor som den sett simma förbi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar